New Page 1

   

 

 

ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (THE HOMESMAN) – 2014

Σκηνοθεσία : Τόμμυ Λη Τζόουνς

Πρωταγωνιστούν : Τόμμυ Λη Τζόουνς, Χίλαρυ Σουόνκ, Τζαίημς Σπαίηντερ, Τζων Λίθγκοου και η Μαίριλ Στρηπ

 

 

 

H Μαίρη Μπι Κάντυ, μια γυναίκα μοναχική αλλά με μαχητικότητα και με πίστη στις χριστιανικές αρχές αποφασίζει να μεταφέρει με την αμαξά της τρείς ψυχικά και πνευματικά διαταραγμένες γυναίκες από την Νεμπράσκα σ’ένα εκκλησιαστικό ίδρυμα στην Άιοβα προκειμένου να τις φροντίσουν εκεί όσο καλύτερα γίνεται αφού η μεγάλη φτώχεια έχει καταστήσει ανήμπορους τους συζύγους τους για να προσφέρουν ακόμα και τα βασικά.Στο δρόμο συναντά τον Τζώρτζ Μπρίγκς, έναν μέθυσο τυχοδιώκτη ο οποίος στο μόνο πράγμα που φαίνεται να πιστεύει είναι η επιβίωση, τον γλυτώνει από απαγχονισμό με αντάλλαγμα τη βοηθειά του στο δύσκολο ταξίδι που έχει αναλάβει.

Αποκλείεται να κάνεις στενή παρέα με τον Κλίντ Ίστγουντ και να μην κολλήσεις κουσούρι. Στα γυρίσματα των Space Cowboys ,Ίστγουντ και Τζόουνς έγιναν φιλαράκια με τον δεύτερο ν’αρχίζει να αισθάνεται τα πρώτα συμπτώματα του σκηνοθέτη.Και τι ντεμπούτο, Οι Τρεις Ταφές Του Μελχιάδες Εστράδα, μία- κατά τη γνώμη μου- από τις σημαντικότερες ταινίες του “καταραμένου” Αμερικανικού σινεμά για τα 15 τελευταία χρόνια.Ο Τόμμυ Λη Τζόουνς πιθανόν να σας πει ότι δεν θεωρεί τον εαυτό του σκηνοθέτη αν τον ρωτήσετε, είναι μάλλον από αυτούς που κάποια στιγμή θέλουν να πούν μερικά πράγματα γύρω από τον κινηματογράφο όχι με το στόμα τους αλλά με την κάμερά τους.Το Μέχρι Το Τέλος είναι η δεύτερη σκηνοθετική του απόπειρα για τη μεγάλη οθόνη μέσα σε 10 χρόνια σχεδόν.Όπως λένε τα κουτσομπολιά των παρασκηνίων δεν ήταν καθόλου απαιτητικός με τους ηθοποιούς και οι περισσότερες σκηνές δεν γυρίστηκαν πάνω απο δύο φορές!!!!Όταν δεις όμως την ταινία απορείς πως κατάφερε κάτι τέτοιο.

Από την αρχή της ταινίας κιόλας όταν η Μαίρη κάνει μια εντελώς ιδιόρρυθμη πρόταση γάμου που θυμίζει έντονα εμπορική συναλλαγή, ενώ λίγο πρίν ακουμπούσε μια πετσέτα με πλήκτρα πιάνου παριστάνοντας ότι παίζει για να συνοδεύσει το τραγούδι της,ο υποψιασμένος θεατής καταλαβαίνει ότι το κινηματογραφικό του βράδυ δε θα είναι εύκολο…και δεν είναι!!!Το γουέστερν είναι ένα είδος σινεμά που για δεκαετίες αποτελούσε ηρωικό έπος, στο Χόλλυγουντ λίγοι ήταν αυτοί που “τόλμησαν” να το απομυθοποιήσουν, άφήνουμε έξω τον Λεόνε διότι οι ταινίες του δεν είναι Αμερικάνικες, ο Άρθουρ Πένν με το ΜΕΓΑΛΟ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙ, ο Αβρααμ Πολόνσκι με το Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΡΑΠΕΤΗΣ, ο Πέκινπα με το ΓΥΠΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΗΜΟ, ή ο Τζών Χιούστον με το THE LIFE AND TIMES OF JUDGE ROY BEAN…κι άλλοι φυσικά, αλλά την άγρια, την χυδαία, την κυνική, την ωμή πλευρά μάλλον καλύτερα απ’όλους την έδειξε , ναι καλά μαντέψατε…ο Κλίντ Ίστγουντ.Κάπου εκεί πατάει και ο Τζόουνς, ο κόσμος που παρουσιάζει αποτελείται απο “ανθρώπινα” αρπαχτικά, από ψευτοχριστιανούς μονόχνωτους, από φιλοχρήματους τυχοδιώκτες κι από δίποδα κτήνη με σαδιστικές τάσεις.Μη φανταστείτε υπερβολική βία, αίμα και σφαίρες βροχή…ούτε κατα διάννοια!Εδώ πυροβολούν τα βλέμματα και τα στόματα, εδώ ματώνουν ψυχές όχι κορμιά.Δε θα ήταν υπερβολή να πούμε πως η ταινία πιό πολύ προσεγγίζει το σκληρό road -movie παρά το γουέστερν.

Μπορεί εκ πρώτης όψεως να περιμένει να δει κανείς και πάλι ένα φίλμ με σύγκρουση χαρακτήρων άξεστου και κυρίας το οποίο θα ελαφραίνει την ατμόσφαιρα με χιούμορ αλλά θ’απογοητευτεί, ο άξεστος φιλοτομαριστής που για λίγα δολλάρια κάνει τα πάντα υπάρχει, η υπερήφανη κυρία υπάρχει επίσης αλλά κανένας τους δεν κρύβει κάποιου είδους γοητεία μέσα του.Η Μαίρη Μπι όπως προείπαμε έχει ηθικές αξίες αλλά η τραγική της μοναξιά την κάνει να φέρεται αλλόκοτα και παρά το θάρρος και το πείσμα της συχνά μοιάζει εκτός πραγματικότητας, ο δε Τζώρτζ το έχει “φιλοσοφήσει” άλλη μια μέρα κατά την οποία γλύτωσες τον κώλο σου και κέρδισες κι ένα δολλάριο παραπάνω είναι μια καλή μέρα.Η ζωή και των δύο είναι μία έρημος, εκείνη ζει σ’ένα απομονομένο ράντσο, εκείνος πολύ απλά δεν έχει σπίτι κι αν βρει κανένα παρατημένο απο τα πολλά που υπάρχουν χώνεται εκεί.Το παιχνίδι εικόνων κι ανθρώπων άκρως επιτυχημένο απο τον σκηνοθέτη, αχανή τοπία και στη μέση 4-5 άνθρωποι εκ των οποίων οι τρείς είναι οι διαταραγμένες κοπέλλες οι οποίες μάλιστα δε μιλούν σχεδόν ποτέ μόνο που και που βγάζουν άναρθρες κραυγές.Ο κόσμος γύρω τους, αν λέγεται κόσμος αυτή η ζούγκλα, δεν έχει καμία διάθεση να χάσει την ώρα του με το ασχοληθεί με “τρελούς” και να χαλάσει την “κανονική” ροή της ζωής του.

Ο μινιμαλισμός των σκηνικών δίνει και παίρνει, πόλεις με 5-6 σπίτια και καμιά 20αριά ανθρώπους αποτελούν τα διαλείματα του γεω-νεκροταφείου που διασχίζουν οι ήρωες.Αυτό που έχει επίσης πετύχει ο Τζόουνς είναι πως παρά τον αναγκαστικά αργό ρυθμό της ταινίας τα όσα λένε οι ήρωες βαράνε στο μυαλό τόσο δυνατά που θές χρόνο για να συνέλθεις, κακά τα ψέμματα μία γρήγορη αφήγηση θα την σκότωνε την ταινία.Ο ρυθμός λοιπόν ίδιος με αυτόν των Τριών Ταφών Του Μελχιάδες Εστράδα αλλά εδώ δεν υπάρχει δοκιμασμένη συνταγή, πιθανόν ο σκηνοθέτης για την ώρα μόνο ιστορίες που απαιτούν τέτοια ταχύτητα μπορεί να διηγηθεί.Πως αλλιώς όμως θα μπορούσες να θαυμάσεις την εξέλιξη των δύο βασικών χαρακτήρων? Αυτό το βλέμμα του Τόμμυ Λη Τζόουνς κι αυτό το τσαλακωμένο του πρόσωπο είναι κατά το κοινώς λεγόμενο..όλα τα λεφτά!Είναι σπουδαίος ηθοποιός και δεν έχει ανάγκη να αποδείξει τίποτα σε κανέναν κι εδώ πλάθει έναν αντιήρωα σταθμό, όλος αυτός ο κυνισμός πασπαλισμένος απο την ηλικιακή κούραση και μελανιασμένος από τα ανεπάλληλα χτυπήματα της τύχης δε θα μπορούσε ίσως να ερμηνευτεί από κανέναν ‘άλλο τόσο καλά.Όσο για την Χίλαρυ Σουόνκ φέρνει στο νου συχνά – πυκνά την Κάθριν Χέμπορν αλλά χωρίς να την μιμείται, το έχουμε ξαναγράψει δεν είναι κακό να έχεις δάσκαλο, άλλωστε βάζει και την προσωπική της σφραγίδα κι επιτέλους βλέπουμε  μια ερμηνεία που θυμίζει τις ικανότητές της.

Σενάριο επίσης από τον Τόμμυ Λη Τζόουνς και τον Γουέσλυ Όλιβερ βασιμένο στο βιβλίο του Γκλέντον Σουάρθάουτ, όπως φάνηκε τελικά ήταν αναγκαίο να μπεί και στο γράψιμο ο σκηνοθέτης ( υποψήφιος για τον Χρυσό Φοίνικα στο φετινό Φεστιβάλ Καννών), που μάλλον θα’ναι καλύτερα να τον αποκαλούμε δημιουργό αφού έκανε σχεδόν τα πάντα γι’αυτή την ταινία.Η υπέροχη φωτογραφία , που κάποιές στιγμές μοιάζει σαν ξεφύλισμα άλμπουμ Αμερικανικής Ιστορίας, από τον Ροντρίγκο Πριέτο (Ο ΛΥΚΟΣ ΤΗΣ ΓΟΥΩΛ ΣΤΡΗΤ, ΒΑΒΕΛ, ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΜΠΡΟΚΜΠΑΚ ΜΑΟΥΝΤΑΙΝ).

Από την αρχή Μέχρι Το Τέλος μιά πάρα πολύ καλή ταινία με μια σκηνή σ’ένα ποτάμι από τις πιό ανθρώπινες που έχουμε δει τον τελευταίο καιρό στο πανί

 

Μη την χάσετε!!!!

Χορηγίες Επικοινωνίας

"Κάλλιο πέντε και στο χέρι..." από τις 27 Οκτωβρίου στο Από Κοινού Θέατρο

"Κάλλιο πέντε και στο χέρι..."ΑΝΑ-ΘΕΩΡΗΣΗ ΜΕΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣΠρεμιέρα Παρασκευή 27 Οκτωβρίου στο θέατρο Από Κοινού Οι πέντε ύποπτοι για την επιτυχία του καλοκαιριού στο θέατρο Από Κοινού: Ελένη Γερασιμίδου, Αντώνης Ξένος, Άκης…
Readmore
Check In! (Επιτέλους...) Για Δεύτερη χρονιά-Παρασκευή & Σάββατο 21.00

Check In! (Επιτέλους...) Για Δεύτερη χρονιά-Παρασκευή & Σάββατο 21.00

Μετά από μια σεζόν επιτυχίας! Περιπλανήθηκαν αρκετά το καλοκαίρι αλλά.....επανήλθαν!!! Κλυταιμνήστρα, Μήδεια, Ωραία Ελένη, Αντιγόνη επέστρεψαν για Check In! (Επιτέλους...). Για δεύτερη συνεχή σεζόν στο Τόπος Αλλού! Για μας που…
Readmore

Πρόσφατες ηχογραφημένες εκπομπές

powered ByGiro.com

P

l

a

y

e

r

  • Login Form

L

o

g

i

n