New Page 1

   

Thursday-Today's Radio Show

Όλοι οι γάτοι είναι μουσικοί-Δύο ώρες μουσικές επιλογές από τον τραγουδοποιό Μιχάλη Κλεάνθη. Κάθε Πέμπτη βράδυ @ 20.00

@ 20.00-Όλοι οι γάτοι είναι μουσικοί

Αναζωογονητικό και ξεδιψαστικό, δροσερό Cocktail, κάθε Πέμπτη βράδυ με το Γιώργο Μαντζάκο.

@ 22.00 Cocktail

Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα

Πρόγραμμα

ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΡΟ (WHIPLASH) – 2014

Σκηνοθεσία : Ντάμιεν Σαζέλ

Πρωταγωνιστούν : Μάιλς Τέλερ, Τζέι Κέι Σίμονς, Πολ Ρέιζερ, Μελίσσα Μπενουά

Ο Άντριου είναι ένας πολύ ταλαντούχος νεαρός ντράμερ που σπουδάζει σε μια αυστηρότατη μουσική σχολή. Εκεί θα έρθει αντιμέτωπος μ’έναν καθηγητή του οποίου οι μέθοδοι διδασκαλίας συχνά αγγίζουν τα όρια του απάνθρωπου.

Το Χωρίς Μέτρο δεν είναι ακριβώς μία ταινία που απευθύνεται σε μουσικόφιλους ωστόσο αυτή η κατηγορία ανθρώπων θα την εκτιμήσει ιδιαίτερα. Γυρίστηκε σε διάστημα μόλις 19 ημερών, κέρδισε 60 βραβεία σε διάφορα φεστιβάλς (ανάμεσά τους κι αυτό του Σάντανς) και είναι υποψήφια για 5 όσκαρς. Ο 29χρονος Σαζέλ μια αγάπη για την μουσική την έχει αφού το βιογραφικό του-ως σκηνοθέτη τουλάχιστον- περιλαμβάνει μόνο τρείς ταινίες μαζί με αυτήν στην οποία αναφερόμαστε αλλά και οι τρείς αναφέρονται στη συγκεκριμένη τέχνη, μάλιστα το δεύτερο κατα σειρά φιλμ του είναι μία σύντομη εκδοχή του τελευταίου απλώς ο ήρωας παίζει διαφορετικό μουσικό όργανο. Όταν τελικά ο Σαζέλ βρήκε χρηματοδότη αυτό το μικρού μήκους φίλμ του έγινε η ταινία στην οποία αναφερόμαστε. Ο Αμερικανικός κινηματογράφος λάτρευε ανέκαθεν τις ταινίες σκληραγώγησης και τη μάχη ανάμεσα στον αυστηρό άκαμπτο εκπαιδευτή και τον εκπαιδευόμενο που περνάει Γολγοθά. Πάντα σε αυτές βρίσκαμε μια περίεργη σχέση πατέρα και γιού που κατέληγε στο συμπέρασμα “σ’έκανα να φτύσεις αίμα αλλά μόνο έτσι θα μπορέσεις ν’αντέξεις τη σκληρή ζωή που σε περιμένει” στις περισσότερες δε από αυτές ο εκπαιδευόμενος αναγνώριζε τις “καλές” προθέσεις του δασκάλου αλλά και ο επιφανειακά σκληρός δάσκαλος έβγαζε προς το τέλος έναν πιο ανθρώπινο εαυτό.

Κάποιες από αυτές τις ταινίες έπεφταν στη παγίδα είτε της μιλιταριστικής είτε της νεοφιλελεύθερης προπαγάνδας του “ο θανατός σου η ζωή μου” που συχνά αποτελεί και την βασική αρχή για την εκπλήρωση του περίφημου αμερικάνικου ονείρου. Το Χωρίς Μέτρο ενώ επιφανειακά μοιάζει να είναι φιλμ της παραπάνω σχολής αποφεύγει πάρα πολύ έξυπνα τις μπανανόφλουδες και γίνεται μια ταινία συγκρούσεων εξωτερικών και εσωτερικών. Οι εντάσεις πάρα πολλές,δάκρυα, ιδρώτας και αίμα, όλα κυριολεκτικά! Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε απλώς με τον καημένο τον μαθητή που βασανίζεται από τον σαδιστή καθηγητή, έχουμε να κάνουμε μ’ενα νεαρό που η μελέτη των ντραμς και η βελτίωση της τεχνικής του είναι όλη του η ζωή και είναι αποφασισμένος να κάνει τα πάντα για να πετύχει. Ο Άντριου ξεκινά σαν σπουδαστής αλλά σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα γίνεται στρατιώτης γιατί βρίσκεται σε πόλεμο, πόλεμο που ο ίδιος αποφάσισε να κυρήξει. Ο καθηγητής σκληρός θυμίζει λοχία προπαίδευσης, φωνάζει, χτυπιέται, βρίζει κάνει καψώνια και ενίοτε μπορεί να πετάξει και κάτι στο κεφάλι των μαθητών. Ο λόγος για όλη αυτή την τρομακτική συμπεριφορά, η προσπάθειά του να βγάλει τους επόμενους Τσάρλυ Πάρκερ, πιστεύει πως θα τα καταφέρει μόνο με αυτόν τον τρόπο.

 

Η αντίληψη ότι ο μεγάλος μουσικός, η ιδιοφυία, δεν γίνεται να είναι καθημερινός φυσιολογικός άνθρωπος περνάει γρήγορα στη συνείδηση του Άντριου, αυτού του είδους ο μουσικός γίνεται κάτι σαν σούπερ ήρωας στο μυαλό του, δεν μπορεί να έχει φυσιολογικές σχέσεις, δε μπορεί να χάνει χρόνο με παρέες και φίλους, έχει ένα ύψιστο καθήκον να υπηρετήσει τη μουσική. Η εξέλιξη του χαρακτήρα παρά τα μόλις 100 λεπτά της ταινίας είναι άκρως πετυχημένη τόσο σκηνοθετικά όσο και σεναριακά, εδώ σημειώνουμε ότι σκηνοθέτης και σεναριογράφος είναι το ίδιο πρόσωπο. Οι αγνές εκφράσεις προσώπου του νεαρού σταδιακά θα δώσουν τη θέση τους σ’αυτές ενός Σπαρτιάτη που είναι αποφασισμένος ακόμα και να πεθάνει πάνω στο ντραμ-σετ του. Η κάμερα έχει δουλέψει πάρα πολύ με το πρόσωπο του Μάιλς Τέλερ που υποδύεται τον Άντριου, αλλά εκεί που συναντάμε την αληθινή σκηνοθετική δεξιοτεχνία του Σαζέλ είναι οι σκηνές όπου γίνεται η τιτάνια προσπάθεια να επιτευχθεί το καλύτερο αποτέλεσμα στα ντραμ-σόλος, τα αργής κίνησης πλάνα δίνουν μια άγρια ομορφιά στην εικόνα κι αυτό γίνεται σε συνδυασμό με τον καταιγιστικό ρυθμό παιξίματος, με άλλα λόγια slow motion γύρισμα αλλά ταχύτητα στον ήχο, μονταζ προιόν έμπνευσης.

Ο πόνος, η αγωνία, η κούραση, η επιμονή, το πάθος, το μίσος, όλα μαζί κι ενώ ο Άντριου σαρώνει τα πάντα με το σόλο του οι σταγόνες από τον ιδρώτα και το αίμα του πέφτουν αργά πάνω στα πιατίνια, το είπαμε και πριν έχουμε να κάνουμε με μάχη. Όχι, η ταινία δεν υοθετεί καμία στρατιωτικού ύφους φιλοσοφία, παρακολουθεί μονάχα τη πορεία ενός ανθρώπου. Ο Άντριου συχνά θυμίζει αγρίμι που κάνει έρωτα την ώρα που παίζει και δε θα ήταν και υπερβολή αν πούμε πως πράγματι κάνει έρωτα, η κορύφωση του παιξίματος είναι γι’αυτόν σαν την ηδονή την ώρα της σεξουαλικής ολοκλήρωσης και ο θεατής τον νοιώθει απόλυτα χάρη στην άψογη δουλειά της κάμερας του Σαζέλ. Η ερμηνεία του Μάιλς Τέλερ είναι θαυμάσια αλλά αμφιβάλω αν θα μπορούσε να αποδώσει τόσο καλά τον ρόλο αν δεν είχε απέναντί του την καθηλωτική παρουσία του Τζέι Κέι Σίμονς ο οποίος υποδύεται αξεπέραστα τον καθηγητή. Μάχη στη μουσική λοιπόν, μάχη και στην ερμηνεία, δάσκαλος και μαθητής παντού αλλά προς Θεού το Χωρίς Μέτρο δεν είναι φιλμ ερμηνειών, είναι μια πάρα πολύ καλή ταινία η οποία πιστεύω πως θα είναι μετά από λίγα χρόνια και σημείο αναφοράς γύρω από τον κινηματογράφο με θέμα την μουσική, ειδικά αν καταφέρει και κερδίσει όσκαρ

Επαναλαμβάνω πως το φιλμ δεν υποστηρίζει πλευρά-κατά τη γνώμη μου τουλάχιστον-και δεν προσπαθεί να διδάξει, σε αφήνει να απολαύσεις καθαρό σινεμά και να χαρείς και τη μουσική παρόλο που θα σε βάλει στο συχνά αφιλόξενο και παράξενο περιβάλλον της πρόβας. Ίσως πάλι να θέτει κάποια ερωτήματα σχετικά με το τι αξίζει τελικά να θυσιάσει κανείς για την τέχνη του ή για το αν ο δρόμος της βελτίωσης και της επιτυχίας είναι μόνο ένας, αυτό αφήνει να το ψάξετε εσείς.

Καλή Διασκέδαση

Χορηγίες Επικοινωνίας

"Κάλλιο πέντε και στο χέρι..." από τις 27 Οκτωβρίου στο Από Κοινού Θέατρο

"Κάλλιο πέντε και στο χέρι..."ΑΝΑ-ΘΕΩΡΗΣΗ ΜΕΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣΠρεμιέρα Παρασκευή 27 Οκτωβρίου στο θέατρο Από Κοινού Οι πέντε ύποπτοι για την επιτυχία του καλοκαιριού στο θέατρο Από Κοινού: Ελένη Γερασιμίδου, Αντώνης Ξένος, Άκης…
Readmore
Check In! (Επιτέλους...) Για Δεύτερη χρονιά-Παρασκευή & Σάββατο 21.00

Check In! (Επιτέλους...) Για Δεύτερη χρονιά-Παρασκευή & Σάββατο 21.00

Μετά από μια σεζόν επιτυχίας! Περιπλανήθηκαν αρκετά το καλοκαίρι αλλά.....επανήλθαν!!! Κλυταιμνήστρα, Μήδεια, Ωραία Ελένη, Αντιγόνη επέστρεψαν για Check In! (Επιτέλους...). Για δεύτερη συνεχή σεζόν στο Τόπος Αλλού! Για μας που…
Readmore

Πρόσφατες ηχογραφημένες εκπομπές

powered ByGiro.com

P

l

a

y

e

r

  • Login Form

L

o

g

i

n