New Page 1

   

american-sniper-movie-chris-kyle-bradley-cooper-wallpaper

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΣΚΟΠΕΥΤΗΣ (AMERICAN SNIPER) -2014

Σκηνοθεσία : Κλίντ Ίστγουντ

Πρωταγωνιστούν : Μπράντλεϊ Κούπερ, Σιένα Μίλερ, Κάιλ Γκάλνερ

Ο Κρίς Κάϊλ, καουμπόϋ το επάγγελμα, μετά την επίθεση στους Δίδυμους Πύργους αποφασίζει να καταταγεί στις Εδικές Δυνάμεις των ΗΠΑ αφού αισθάνεται πως το πατριωτικό του καθήκον τον καλεί.

Η ταινία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και απευθύνεται κυρίως, ίσως και αποκλειστικά, στο αμερικανικό κοινό. Ο Κάϊλ στην συνείδηση πολλών "πατριωτών" έχει περάσει σαν ο άνθρωπος θρύλος που χάρη στις εκληκτικές σκοπευτικές του ικανότητες βοήθησε σημαντικά τον αμερικανικό στρατό στον πόλεμο του Ιράκ.Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά, διάβασα σε αρκετές κριτικές πως πρόκειται για μια καθαρή ταινία προπαγάνδας, κατά την προσφιλή μου συνήθεια είδα πρώτα το φιλμ και κατόπιν διάβασα τα όσα γράφτηκαν, η δική μου άποψη λοιπόν είναι πως ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΣΚΟΠΕΥΤΗΣ είναι περισσότερο μια μπερδεμένη ταινία. Το να καταλάβει κανείς πώς αισθάνόταν ο μέσος αμερικάνος πολίτης μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2001 δεν είναι εύκολο πράγμα κι από την άλλη δε σκοπεύω να κάνω πολιτική ανάλυση και να ξεκινήσω να γράφω για το τι θεωρώ τρομοκρατία και τι όχι. Ο Ίστγουντ δεν είναι η πρώτη φορά που κάνει πολεμική ταινία, τα έχει καταφέρει πάρα πολύ καλά με τα δύο αριστουργήματα ΟΙ ΣΗΜΑΙΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ και ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΒΟ-ΤΖΙΜΑ και τα έχει καταφέρει μέτρια με το Ο ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ όπου εκεί έχουμε και μια απενοχοποίηση της εισβολής στη Γρενάδα. Οι βιογραφίες είναι επίσης είδος ταινιών που έχουν τραβήξει την προσοχή του σκηνοθέτη με τα ίδια απότελέσματα, εξαιρετικό το BIRD γύρω από τη ζωή του σπουδαίου μουσικού Charlie Parker καί άνισο το J.EDGAR που καταπιανόταν με τη ζωή του Edgar Hoover του πανίσχυρου αρχηγού του FBI.

Το ζήτημα για εμάς τους μη Αμερικάνους θεατές είναι αν παρουσιάζει ενδιαφέρον η ιστορία ενός σκοπευτή με βαθύτατα συντηριτικές απόψες και μπόλικο μιλιταρισμό στο αίμα. Έχουμε δει αρκετές ταινίες γύρω από τον συγκεκριμένο πόλεμο και το τι έχει αυτός δημιουργήσει στη ψυχολογία των στρατιωτών αλλά και στο οικογενειακό τους περιβάλλον. Το Χόλλυγουντ- ή αν θέλετε το αμερικανικό σινεμά γενικότερα- γνωρίζει ένα νέο Βιετνάμ, από μία άποψη λογικό σκεφτείτε μόνο τι αντιδράσεις έχει προκαλέσει και πόσα χρόνια έχει τραβήξει αυτή η ιστορία. Όταν έχουμε δει λοιπόν αξιόλογες ταινίες γύρω από το παραπάνω ζήτημα όπως το HURT LOCKER ή το JARHEAD ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΣΚΟΠΕΥΤΗΣ δεν προσθέτει τίποτα παραπάνω. Όχι μόνο γιατί το ίδιο το θέμα έχει εξαντληθεί αλλά κυρίως γιατί σεναριακά δεν υπάρχει το παραμικρό βάθος στο δούλεμα του κεντρικού χαρακτήρα, ίσως όμως και ο συγκεκριμένος χαρακτήρας να μην είχε και βάθος οπότε τι να σου κάνει και το σενάριο. Εκεί λοιπόν καταλήγουμε, στο ότι εξ'αρχής η ιστορία δεν παρουσιάζει και τόσο ενδιαφέρον ενώ δεν διακιολογεί σε κανέναν βαθμό και την σχετικά μεγάλη διάρκεια της ταινίας.

Κάποια πράγματα σχολιάζονται, όπως ο αντίκτυπος των "κατορθωμάτων" του Κάϊλ σε ακρωτηριασμένους βετεράνους ώστε οι τελευταίοι να βρούν δύναμη και να συνεχίσουν τη ζωή τους ή οι σχέσεις του σκοπευτή με την οικογένεια του και το πόσο άνετα μπορεί πια να νοιώσει εκείνος στο σπίτι του ύστερα από όσα έχει βιώσει στο πεδίο της μάχης. Όμως όλα αυτά δίνονται με τόσο εύπεπτο τρόπο που καταντάς να περιμένεις τις σκηνές δράσης για να σταματήσεις να βαριέσαι, σα να λέμε ότι αν ο σκοπός του Ίστγουντ ήταν η δημιουργία μιας πολεμικής ταινίας με τον φακό να εισχωρεί στο μυαλό και στη ψυχή των ηρώων τότε το εγχείρημα απέτυχε, αν πάλι το ζήτημα ήταν να κάνει απλώς ένα καλό πολεμικό φιλμ με δράση για να κρατήσει το θεατή στη θέση του και πάλι δεν τα κατάφερε. Η αίσθηση που μου άφησε ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΣΚΟΠΕΥΤΗΣ ήταν πως ο 84χρονος σκηνοθέτης ήθελε να συδυάσει και τα δύο είδη οπότε επανέρχομαι στο μπέρδεμα που ανέφερα στην αρχή.

Δε φταίει το ότι έχω απαιτήσεις από τον Ίστγουντ για όσα μου έχει δώσει, όποιος και να είχε κάνει την ταινία τα ίδια πράγματα θα έγραφα. Δυστυχώς ούτε οι σκηνές δράσεις είναι τόσο καλογυρισμένες, η κάμερα του "Βρώμικου Χάρρυ" μοιάζει κουρασμένη και ανέμπνευστη, μπορεί η ηλικία να έχει αρχίσει να παίζει το ρόλο της. Μια αφήγηση που κάνει κοιλιά,  ένα σενάριο άτολμο κι έρχονται να σώσουν λίγο την κατάσταση κάποιες αξιοπρεπείς ερμηνείες αλλά και πάλι ποιός θα έχει να θυμάται το παίξιμο του Μπράντλεϊ Κούπερ μετά από χρόνια; Προπαγάνδα δε βρήκα τόση η περισσότερη εμφανίζεται στους τίτλους τέλους, υπάρχει σε μια σκηνή και ή διαφορετική άποψη του στυλ "τι στην ευχή κάνουμε εδώ πέρα μακρυά από το σπίτι μας;" αλλά με το χέρι στη καρδιά εύχομαι ολόψυχα το κύκνειο άσμα του Ίστγουντ να μην είναι ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΣΚΟΠΕΥΤΗΣ.

Χορηγίες Επικοινωνίας

"Κάλλιο πέντε και στο χέρι..." από τις 27 Οκτωβρίου στο Από Κοινού Θέατρο

"Κάλλιο πέντε και στο χέρι..."ΑΝΑ-ΘΕΩΡΗΣΗ ΜΕΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣΠρεμιέρα Παρασκευή 27 Οκτωβρίου στο θέατρο Από Κοινού Οι πέντε ύποπτοι για την επιτυχία του καλοκαιριού στο θέατρο Από Κοινού: Ελένη Γερασιμίδου, Αντώνης Ξένος, Άκης…
Readmore
Check In! (Επιτέλους...) Για Δεύτερη χρονιά-Παρασκευή & Σάββατο 21.00

Check In! (Επιτέλους...) Για Δεύτερη χρονιά-Παρασκευή & Σάββατο 21.00

Μετά από μια σεζόν επιτυχίας! Περιπλανήθηκαν αρκετά το καλοκαίρι αλλά.....επανήλθαν!!! Κλυταιμνήστρα, Μήδεια, Ωραία Ελένη, Αντιγόνη επέστρεψαν για Check In! (Επιτέλους...). Για δεύτερη συνεχή σεζόν στο Τόπος Αλλού! Για μας που…
Readmore

Πρόσφατες ηχογραφημένες εκπομπές

powered ByGiro.com

P

l

a

y

e

r

  • Login Form

L

o

g

i

n