New Page 1

   

 

ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΤΟΠΟΣ (DARK PLACES) – 2015

Σκηνοθεσία: Ζιλ Πακέ Μπρενέ

Πρωταγωνιστούν : Σαρλίζ Θερόν, Νίκολας Χάουλτ, Κριστίνα Χέντρικς, Τάϊ Σέρινταν

Κάνσας 1985, μια γυναίκα και οι δύο από τις τρεις κόρες της δολοφονούνται άγρια ενώ το μικρότερο κορίτσι η Λίμπι που καταφέρνει να ξεφύγει  καταθέτει στην αστυνομία πως ο δολοφόνος ήταν ο αδελφός της ο Μπεν.Εικοσιοκτώ χρόνια αργότερα κι ενώ η Λίμπι βασανίζεται ακόμα από θολές αναμνήσεις και ασαφείς εικόνες,μια ομάδα εκκεντρικών που έχει σαν χόμπυ την επανεξέταση εγκλημάτων που συγκλόνισαν την κοινή γνώμη έρχεται σε επαφή μαζί της γιατί κάποια μέλη της ομάδας αυτής πιστεύουν πως ο Μπεν ίσως να είναι αθώος.

Βασισμένο στο ομόνυμο μυθιστόρημα της Γκίλλιαν Φλυνν (Το Κορίτσι Που Εξαφανίστηκε) το φιλμ προσπαθεί να πατήσει πάνω στα χνάρια των κλασσικών ταινιών αγωνίας στις οποίες η αναδρομή στο παρελθόν με συνεχή φλας μπακς παίζει καταλυτικό ρόλο.Η συνταγή γνωστή και φυσικά δεν μας ενοχλεί,ας μην ξεχνάμε πως μία από τις καλύτερες τηλεοπτικές σειρές όλων των εποχών το TRUE DETECTIVE (αναφέρομαι στη πρώτη περίοδο) βασίστηκε σε αυτές τις αναδρομές.

Εδώ βέβαια έχουμε να κάνουμε με κινηματογράφο και τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά αφού έχεις αντίπαλο τον χρόνο και στο ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΤΟΠΟΣ ο αντίπαλος είναι δύσκολος αν σκεφτούμε κιόλας ότι δεν αντιμετωπίζεται από την κάμερα του Φίντσερ που έκανε θαύματα στο ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ. Σίγουρα ο Ζιλ Πακέ Μπρενέ χειρίζεται καλά τον ρυθμό,δεν αφήνει την ταινία να κάνει την παραμικρή κοιλιά και δεν τα πάει και καθόλου άσχημα στην δημιουργία ατμόσφαιρας αφού εκμεταλλεύεται μια χαρά τους κακοφωτισμένους χώρους.Ίσως λοιπόν καλό θα ήταν να μην έπαιρνε και την ευθύνη του σεναρίου επάνω του και να το άφηνε σε πιο έμπειρα χέρια,γιατί τελικά εκεί βρίσκονται οι όποιες αδυναμίες του φιλμ. Η ιστορία είναι ενδιαφέρουσα μεν αλλά η δουλειά πάνω στους χαρακτήρες μοιάζει λίγο πρόχειρη.Επίσης χάρη στα συχνά φλας μπακς έχουμε την ευκαιρία να δούμε κι ένα σχόλιο πάνω στην κοινωνία των ΗΠΑ στην οποία τη δεκαετία του 80 ο σατανισμός είχε γίνει της μόδας όπως και η ταύτιση του με την μουσική χέβυ μέταλ.Ο Ρηγκανισμός που από τη μία περνούσε στο μέσο αμερικάνο την νοοτροπία του κάου μπόυ που με το όπλο του υπεράσπιζε τη γη και τη τιμή του κι από την άλλη σοκαριζόταν γιατί η νεολαία είχε τάσεις βίας.Έχουμε ακόμα και σχόλια για την απάνθρωπη αγροτική πολιτική που χάρη στις κομπίνες των τραπεζών εξαπατήθηκαν χιλιάδες άνθρωποι κι έχασαν κτήματα και σπίτια.

Ο Σκοτεινός Τόπος θα μπορούσε λοιπόν να είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό θρίλερ αλλά δεν το καταφέρνει και είναι κρίμα. Ξαναγυρίζοντας στους χαρακτήρες ούτε η Λίμπι αλλά ούτε και ο φυλακισμένος Μπεν βγάζουν στην οθόνη το τι άφησαν στη ψυχή τους όλα αυτά τα χρόνια,και το πρόβλημα δεν βρίσκεται τόσο στις ερμηνείες όσο στη σεναριακή δουλειά.Διάβασα κάπου πως η Σαρλίζ Θερόν παραήταν όμορφη για το ρόλο,δε καταλαβαίνω γιατί μια βασανισμένη ψυχικά κοπέλα που επιλέγει την απομόνωση πρέπει ντε και καλά να δείχνει άσχημη,με την ίδια λογική ούτε ο Πωλ Νιούμαν,ούτε ο Μάρλον Μπραντο θα έκαναν τους περιθωριακούς πυγμάχους, το πρόβλημα με τη Σαρλίζ Θερόν είναι ότι από μέχρι ένα σημείο δεν φαίνεται να έχει πιστέψει στο ρόλο.

Οι νεαροί ηθοποιοί που υποδύονται τους ήρωες σε μικρότερη ηλικία τα πάνε μάλλον καλύτερα και το συμπέρασμα είναι πως το γερό χαρτί του Σκοτεινού Τόπου είναι αυτές οι αναδρομές στο παρελθόν.Συνοψίζοντας λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με φιλμ αγωνίας και μυστηρίου που βλέπεται ευχάριστα αλλά δε θα το θυμάσαι για όλη σου τη ζωή,είναι όμως μια καλή πρόταση για να “ξεφύγεις” λίγο, και αυτό το είδος κινηματογράφου συχνά είναι χρήσιμο

Καλή Διασκέδαση

Πρόσφατες ηχογραφημένες εκπομπές

powered ByGiro.com

P

l

a

y

e

r

  • Login Form

L

o

g

i

n