New Page 1

   

elle 258494210 large

ΕΚΕΙΝΗ (ELLE) – 2016

Σκηνοθεσία : Πολ Βερχόφεν

Πρωταγωνιστούν : Ιζαμπέλ Ιπέρ, Λοράν Λαφίτ, Ανν Κονσινί, Σαρλ Μπερλίν

Η Μισέλ Λεμπλάν, μια γυναίκα 50 ετών, πολύ πετυχημένη επαγγελματίας που ζει μόνη, δέχεται την επίθεση ενός αγνώστου ο οποίος την βιάζει. Εκείνη προσπαθεί να αντιμετωπίσει το γεγονός όσο πιο ψύχραιμα μπορεί όμως τα πράγματα περιπλέκονται όχι μόνο για την ίδια αλλά και για το περιβάλλον της.

Η αλήθεια είναι πως ο Πολ Βερχόφεν έπρεπε μάλλον να ξαναγυρίσει στην Ευρώπη για να βρεί τη φόρμα του, το Χόλλυγουντ είχε αρχίσει να τον κουράζει και να κουράζει και ο ίδιος με τις επιλογές του.Με το ΕΚΕΙΝΗ δοκιμάζει πάλι τις ικανότητές του στο καθαρόαιμο ψυχολογικό θρίλερ και μακρυά από αμερικανικές ευκολίες. Από πολύ νωρίς ο θεατής έχει μπεί σε ένα νοσηρό σύμπαν που δυσκολεύεται να καταλάβει. Σκηνοθέτης, πρωταγωνίστρια και σεναριογράφοι τον προσκαλούν κι εκείνος ακολουθεί σαν υπνωτισμένος. Η Μισέλ μοιάζει δυνατή και ψύχραιμη αλλά κάτι στο βλέμμα της προειδοποιεί, σχεδόν τρομάζει. Είναι το αφεντικό σε μία εταιρεία που βγάζει στην αγορά υπερβολικά βίαια βιντεοπαιχνίδια. Το γεγονός πως μια γυναίκα που μόλις έχει δεχθεί άγρια σεξουαλική επίθεση παρακολουθεί το ντέμο ενός παιχνιδιού με τον βιασμό και την  δολοφονία μιας γυναίκας από ένα τρομακτικό πλάσμα και δείχνει να απογοητεύεται από το “φτωχό” αποτέλεσμα αρχίζει να φέρνει τις πρώτες ανατριχίλες.

Η Μισέλ ζει μέσα σε έναν παράλογο, άρρωστο και βίαιο κόσμο. Εύκολο σεξ, σχέσεις του ξενοδοχείου για λίγες εβδομάδες, ανασφαλείς και νευρωτικοί συνεργάτες, οικογένεια χωρίς γερά θεμέλια, βία μέσω παιχνιδιών που πρέπει να γίνει ακόμα πιο φριχτή ώστε η εταιρεία να συνεχίσει να έχει μεγάλα κέρδη.Αναρωτιέται κανείς αν τελικά η Μισέλ πριν βιαστεί σωματικά έχει βιαστεί πρώτα ψυχολογικά κι έχει αποκτήσει κάποιες -ακατανόητες για τον μέσο θεατή- άμυνες. Προβληματιζόμαστε μήπως όλοι μας ίσως να βιαζόμαστε από διάφορες καταστάσεις στην καθημερινή μας ζωή, ο βιασμός στον οποίο εστιάζει η κάμερα του Ολλανδού είναι κυρίως ψυχολογικός! Αρκετοί από εμάς έρχονται καθημερινά σε επαφή, με ανυπόφορους συνεργάτες στο χώρο εργασίας, με γείτονεςς που αντιπαθούμε και μας αντιπαθούν, με μέλη της οικογένειας μας  που δεν έχουμε τίποτα κοινό  εκτός από το αίμα. Σίγουρα το φιλμ αναφέρεται σε ακραίες (?) καταστάσεις αλλά χωρίς τέτοιες δεν μπορεί να χτιστεί ένα καλό ψυχολογικό θρίλερ και το ΕΚΕΙΝΗ είναι ένα δείγμα σκηνοθετικής, σεναριακής και ερμηνευτικής μαεστρίας όσον αφορά το συγκεκριμένο είδος σινεμά.

Το σενάριο, γραμμένο από τους Νταβίντ Μπιρκ και Φιλίπ Ντιζάν (βασισμένο στο μυθιστόρημα του δεύτερου) έχει πλάσει χαρακτήρες απόλυτα πειστικούς, άκρως ενδιαφέροντες και πολύ αινιγματικούς μέσα από την καθημερινότητά τους. Δεν είναι μόνο η Μισέλ αυτή που μας καθηλώνει, όλοι οι άνθρωποι με τους οποίους έρχεται σε επαφή έχουν το δικό τους σημαντικό κομμάτι στη ταινία.Κάποιοι από αυτούς υπήρξαν θύτες και θύματα, και τελικά αυτό είναι το δύσκολο παζλ που απλώνει στην οθόνη ο Βερχόφεν, ποιός είναι ο θύτης και ποιό το θύμα, πόσο δυνατή είναι η επιθυμία του θύματος να γίνει θύτης έτσι ώστε να πάρει την δική του έστω και άτυπη εκδίκηση, θέλει ένας θύτης να γίνει κι αυτός θύμα έτσι ώστε να “συγχωρεθεί” για τις δικές του αμαρτίες;

Η ταινία είναι ένα συνεχές μπαράζ αποκαλύψεων, σκοτεινών επιθυμιών, και μυστικών που όμως δεν δίνονται με καταιγιστικό ρυθμό κι αυτό γιατί ο ρεαλισμός κρατά τα ηνία. Συναντούμε τον Χίτσκοκ, τον Πολάνσκι και τον Χάϊνεκε αλλά υποκλινόμαστε στον Βερχόφεν γιατί ξαναέδωσε αξία σε ένα είδος κινηματογράφου που δεν περνούσε και την καλύτερη εποχή του. Χάρη στην αφήγηση του σκηνοθέτη γινόμαστε μέρος της ζωής της Μισέλ, αιχμαλωτιζόμαστε μαζί της σε έναν γκρίζο λαβύρινθο υγρό από αίμα αλλά κυρίως από ιδρώτα , κι εδώ γίνεται  αναφορά στη καταπληκτική φωτογραφία του Στεφάν Φοντέν (που υπήρξε και συνεργάτης του Τζάρμους).

Μαγική ερμηνεία από την Ιζαμπέλ Ιπέρ, αλλά αυτό που μας μένει είναι πως η Μισέλ της θα αποτελέσει μία από τις αξέχαστες ηρωίδες όχι μόνο του ευρωπαϊκού αλλά και του παγκόσμιου ψυχολογικού θρίλερ και το αξιοθαύμαστο είναι πως αυτό το καταφέρνει μέσα από ένα άκρως “ψύχραιμο” και “κυρίαρχο” πρόσωπο.

Μία από τις καλύτερες ταινίες για τη χρονιά που μας αφήνει, βραβείο Διεθνούς Σινεφίλ Κοινότητας στις Κάννες για πρωταγωνίστρια και σκηνοθέτη καθώς και άλλες έξι υποψηφιότητες

Πρόσφατες ηχογραφημένες εκπομπές

powered ByGiro.com

P

l

a

y

e

r

  • Login Form

L

o

g

i

n