New Page 2
 Φόρτωση ... New Page 1
New Page 1

   

ΜΗΤΕΡΑ! (MOTHER!) - 2017

Σκηνοθεσία : Ντάρεν Αρονόφσκι

Πρωταγωνιστούν : Τζέννιφερ Λώρενς, Χαβιέ Μπαρδέμ, Εντ Χάρρις, Μισέλ Φάϊφερ.

Ένα ζευγάρι που ζεί απομονωμένο στο τεράστο σπίτι του στην εξοχή δέχεται την επίσκεψη ενός ξένου η οποία θα  αποτελέσει το ξεκίνημα για μία σειρά παράξενων γεγονότων.

Ο Αρονόφσκι στον Μαύρο Κύκνο είχε δείξει ξεκάθαρα την αγάπη του για το Πολανσκικό σινεμά, οι παραισθήσεις, οι ανασφάλειες, το πινγκ-πονγκ με την παράνοια, οι μεταφυσικές αναζητήσεις. Στο Μητέρα! επανέρχεται για ένα ακόμα προσκύνημα στην εικόνα του "Αγίου" Ρομάν. Φροντίζει από τα πρώτα κιόλας λεπτά της ταινίας να μας κλειδώσει σε ένα σύμπαν όπου όλα μοιάζουν τρομακτικά ήσυχα. Το ζευγάρι ανταλλάσει απλές καθημερινές κουβέντες αλλά ο θεατής νοιώθει τη καρδιά του να χτυπάει δυνατά. Ο χώρος αρκεί για να καταλάβεις πως το "παράξενο", το "απειλητικό" κρύβεται κάπου εκεί, απλώς εμείς δεν έχουμε καταφέρει ακόμα να το δούμε.

Ο σκηνοθέτης βέβαια μας έχει προειδοποιήσει ήδη με το θαυμαστικό που βάζει δίπλα στη λέξη Μητέρα αφού μοιάζει περισσότερο με κραυγή παρά με θαυμασμό. Το να έχεις δαγκώσει τα σωθικά του θεατή χωρίς ουσιαστικά να έχει συμβεί ακόμα τίποτα επι της οθόνης απαιτεί μαεστρία και ο Αρονόφσκι παραδίδει μαθήματα. Το κερασάκι στη τούρτα έρχεται με την επίσκεψη του ξένου και τη φιγούρα του πάντα εντυπωσιακού Εντ Χάρρις. Εκεί πια αντιλαμβανόμαστε πως το παιχνίδι θα γίνει ολοένα και πιο συναρπαστικό. Η Τζένιφερ Λώρενς πειστικότατη στο ρόλο της μπερδεμένης γυναίκας που βλέπει να χάνει τον έλεγχο των καταστάσεων χωρίς να καταλαβαίνει το γιατί και ο Χαβιέ Μπαρδέμ να ανακατεύει κι άλλο την τράπουλα, η χημεία έχει ξεκινήσει με τον καλύτερο τρόπο.

Σα να μην έφταναν όλα αυτά, η Μισέλ Φάϊφερ με βλέμμα που κόβει σαν ξυράφι και με εκφράσεις προσώπου που παγώνουν το αίμα αφήνει υποσχέσεις πως θα δούμε έναν Αρονόφσκι σε μεγάλη φόρμα σε ένα από τα θρίλερ της χρονιάς. Όπως και οι επισκέπτες στο σπίτι του ζευγαριού έτσι και οι δάσκαλοι του σκηνοθέτη εισβάλλουν στο φιλμ μπερδεύοντας τα πράγματα. Μαζί με τον Πολάνσκι, που τον περιμέναμε, στη παρέα μπαίνει και ο Μάικλ Χάϊνεκε του Funny Games, στο Μητέρα! θα βρούμε ουκ ολίγες ομοιότητες με το ανατρεπτικό αριστούργημα του σπουδαίου αυστριακού δημιουργού. Από εδώ και πέρα αρχίζουν και τα προβλήματα, γιατί παρά τις καλές προθέσεις του Αρονόφσκι να φανεί για ακόμα μία φορά ένας καλός μαθητής που έχει τη δική του φωνή, οι επιρροές παίρνουν τα ηνία και μαζί με την μπερδεμένη και σχεδόν εξουδετερωμένη πρωταγωνίστρια, έχουμε έναν μπερδεμένο και εξουδετερωμένο σκηνοθέτη.

Στο δεύτερο μέρος όπου φαίνεται επίσης έντονη η ανάμνηση του Εξολοθρευτή Άγγελου του Μπουνουέλ ο Αρονόφσκι δε μπορεί παρά  να ρίξει οριστικά λευκή πετσέτα. Ο ρυθμός είναι καταιγιστικός, οι υποτιθέμενες εκπλήξεις πέφτουν στο τραπέζι η μία μετά την άλλη αλλά η αίσθηση πως όλα αυτά τα έχουμε ξαναδεί υπάρχει παντού και παρά την όποια δύναμη στην αφήγηση τα σημάδια κούρασης και του Αρονόφσκι αλλά και του θεατή είναι έντονα. Η Λώρενς το παλεύει ανάμεσα σε Μία Φάρροου στο Μωρό Της Ροζμαρυ και σε Ναόμι Γουώτς του Funny Games και ο Χαβιέ Μπαρδέμ μοιάζει να ψάχνει για σελίδες του σεναρίου ώστε να θυμηθεί τις ατάκες του. Η ταινία δείχνει να έχει υποτάξει τον σκηνοθέτει και να γυρίζεται μόνη της.

Κρίμα που ένα τόσο καλό ξεκίνημα δεν είχε την ανάλογη συνέχεια, το Μητέρα! ίσως να περάσει στην ιστορία σαν μία από τις μεγάλες χαμένες ευκαιρίες. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν είναι κακή ταινία, αλλά όταν οι μεγάλες υποσχέσεις τελικά δεν υλοποιούνται αυτό που μένει είναι το παράπονο, και το παράπονο αυτό έχει να κάνει με το ότι ο θαυμασμός του Αρονόφσκι για κάποιους μεγάλους του σινεμά κατέληξε σε αρκετά σημεία να γίνει καθαρή αντιγραφή, το δε φινάλε ίσως η μεγαλύτερη απογοήτευση.

Τέλος πάντων προσωπική άποψη είναι όλα όσα γράφτηκαν παραπάνω και μάλιστα από κάποιον που πιστεύει στις ικανότητες του Αρονόφσκι, ίσως να περνάει κι αυτός την κρίση του, έχει κερδίσει αυτό το δικαίωμα.

tmp_YvbRMI_bf221359aaed13b2_Screen_Shot_2017-09-13_at_1.24.28_PM.png

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Χορηγίες Επικοινωνίας

«Να ντύσουμε τους γυμνούς» του Λουίτζι Πιραντέλλο

«Να ντύσουμε τους γυμνούς» του Λουίτζι Πιραντέλλο

«Να ντύσουμε τους γυμνούς» του Λουίτζι Πιραντέλλο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ: ΣΑΒΒΑΤΟ 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ Κάθε Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00 για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων   Η «Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου -…
Readmore
Ο Α.Π. στο Σπίτι Μας | Πρεμιέρα 1η Φεβρουαρίου

Ο Α.Π. στο Σπίτι Μας | Πρεμιέρα 1η Φεβρουαρίου

  Σκηνική σύνθεση πέντε διηγημάτων του Α. Παπαδιαμάντη, σε σύλληψη-σκηνοθεσία Ιωάννας Μπακαλάκου. Από 01/02/18 έως 29/03/18 Κάθε Πέμπτη, στις 21.30, στον Τεχνοχώρο Φάμπρικα Μία θεατρική παράσταση που επιχειρεί να ανατρέψει…
Readmore

"Κάλλιο πέντε και στο χέρι..." από τις 27 Οκτωβρίου στο Από Κοινού Θέατρο

"Κάλλιο πέντε και στο χέρι..."-ΑΝΑ-ΘΕΩΡΗΣΗ ΜΕΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ-Πρεμιέρα Παρασκευή 27 Οκτωβρίου στο θέατρο Από Κοινού Οι πέντε ύποπτοι για την επιτυχία του καλοκαιριού στο θέατρο Από Κοινού: Ελένη Γερασιμίδου, Αντώνης Ξένος, Άκης…
Readmore

Πρόσφατες ηχογραφημένες εκπομπές

  • Login Form

L

o

g

i

n