Φόρτωση ... New Page 1
New Page 1

   

Friday-Today's Radio Show

Κάθε 2η Παρασκευή στις 19.00 το απόγευμα ταξιδεύουμε στο χρόνο της αστείρευτης εμπνευσμένης μουσικής δημιουργίας. Στην Ελλάδα και τον κόσμο ολόκληρο. Πες το Τραγουδιστά! Με τον Δημήτρη Ντίνο

@ 19.00-Πες το τραγουδιστά

Ακούστε το σταθμό μας μέσω Facebook

Listen to VoiceWebRadio Via Facebook

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο ΛΥΚΟΣ ΤΗΣ ΓΟΥΩΛ ΣΤΡΗΤ (THE WOLF OF WALL STREET) -2013

Σκηνοθεσία : Μάρτιν Σκορσέζε

Πρωταγωνιστούν : Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Τζόνα Χιλ, Μάργκο Ρόμπι

Ο Τζόρνταν Μπέλφορντ είναι αυτό που λέμε "γεννημένος χρηματιστής" από παιδί της σφαλιάρας στα γραφεία της Γουόλ Στρήτ δημιουργεί την δική του εταιρεία με μηδενική βάση και καταφέρνει να την γιγαντώσει σε χρόνο ρεκόρ με αποτέλεσμα στα 26 του χρόνια να έχει γίνει ένας από τους πιο πετυχημένους επιχειρηματίες στις ΗΠΑ.

Το φαινόμενο του γιάππυ ,μας αρέσει δεν μας αρέσει, απασχολεί ιδιαίτερα τόσο την σύγχρονη αμερικανική λογοτεχνία όσο και το σύγχρονο αμερικανικό σινεμά διότι πως να το κάνουμε είναι αναπόσπαστο κομμάτι της επίσης σύγχρονης οικονομικής και όχι μόνο ιστορίας.Πιθανότατα ο Όλιβερ Στόουν τα είχε πει όλα με το πρώτο και καλύτερο WALL STREET αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν βρίσκεται γόνιμο έδαφος για να γυριστούν ταινίες γύρω από την κοστουμαρισμένη ζούγκλα και τα ανθρωπόμορφα αρπακτικά της.Ο καπιταλισμός -για όσους δεν το έχουν πάρει ακόμα χαμπάρι και κοιμούνται με τα άρθρα του Παπαδημητρίου και του Πίκουλα αγκαλιά -περνάει ίσως την πιο απάνθρωπη περίοδο της ιστορίας του, περίοδο που ξεκίνησε την δεκαετία του 80 με το σλόγκαν "άπληστος ίσον πετυχημένος". Εκείνος που δεν ζητούσε πανάκριβο αυτοκίνητο, πανάκριβη βίλα, πανάκριβα κοστούμια, πανάκριβες πουτάνες για ερωμένες και πανάκριβα ναρκωτικά δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ένας "φτωχομπινές μισθωτούλης"σύμφωνα πάντα με το ευαγγέλιο της Life Style θρησκείας.Εκείνος που δεν πατούσε επί πτωμάτων για περισσότερο χρήμα δεν ήταν παρά ένας ακόμα looser, ηττημένος επί το ελληνικότερον αλλά η γλώσσα του μοντέρνου οικονομικού σφαγέα είναι αγγλική.Το σενάριο του φιλμ βασισμένο στο βιβλίο Ο ΛΥΚΟΣ ΤΗΣ ΓΟΥΩΛ ΣΤΡΗΤ συγγραφέας του οποίου είναι ο ίδιος ο Μπέλφορντ είναι γραμμένο από τον Terence Winter με πολύ επιτυχημένη θητεία στην τηλεόραση σε δύο από τις καλύτερες σειρές των τελευταίων ετών,στους SOPRANOS και στο BOARDWALK EMPIRE (σε συμπαραγωγή Σκορσέζε), αλλά υπάρχουν στιγμές που θα ορκιζόταν κανείς πως συμμετείχαν στη γραφή ο Τέρρυ Γκίλιαμ και ο Φρανκ Ζάππα.Ναι, κάποια γεγονότα είναι εντελώς ψυχεδελικά και κάποιοι χαρακτήρες μοιάζουν εξωφρενικά εξωπραγματικοί...είναι όμως?Η Αμερική και το περίφημο Όνειρο της είναι τόσο μακρυά και τόσο κοντά από την Ελληνική πραγματικότητα η οποία όμως κάνει ότι μπορεί για να ονειρευτεί με τον ίδιο τρόπο όπως η μητρόπολη του Μεγάλου Κεφαλαίου.

Αλήθεια πόσους κατά φαντασία Μπέλφορντ δεν γνωρίσαμε και στα δικά μας "χώματα"?Ο Σκορσέζε όντας ένας από τους μεγαλύτερους εν ζωή σκηνοθέτες αποφασίζει λοιπόν να ρίξει το βάρος του δικού του αναθέματος προς την Αυτοκρατορία Του Δολαρίου γυρίζοντας μια ταινία που φλερτάρει μανιωδώς με την μαύρη κωμωδία.Υπάρχει χιούμορ αλλά χτυπάει κατευθείαν στο στομάχι κι από τα πρώτα κιόλας πλάνα τα οποία γελοιοποιούν με τον πιο σκληρό τρόπο την καθαρματένια φιλοσοφία του μεγαλοχρηματιστή ο θεατής νοιώθει να έχει φυλακιστεί σ'ένα περιβάλλον από καλοντυμένους ψυχασθενείς που θα είναι κλινικά νεκροί λίγο μετά τα 35 ενώ για να κάνουν σεξ χρειάζονται μισή φαρμακαποθήκη.Ο Σκορσέζε σερβίρει με μοναδική δεξιοτεχνία έναν απίστευτα τρομακτικό εφιάλτη πιο αποκρουστικό κι από αρκετές ταινίες τρόμου...αλλά μήπως δεν έχει στοιχεία ταινίας τρόμου ο Λύκος? Μήπως κι εδώ δεν θα συναντήσουμε σαρκοφάγα πλάσματα που ηδονίζονται να βλέπουν οικονομικά πτώματα και μετά να ξεσπούν χορεύοντας  στους τάφους των θυμάτων τους?

Ο πιο μορφωμένος από την ομάδα χρηματιστών του Μπέλφορντ είναι ένας απόφοιτος της Νομικής ενώ οι υπόλοιποι "παίκτες" μετά βίας έχουν τελειώσει το γυμνάσιο και η αγαπημένη τους διασκέδαση είναι ένα καλοψημένο χάμπουργκερ ή μια εύκολη γκόμενα.Διψούν για χρήμα όμως, διψούν για χλιδή, για φιγούρα.....αυτά για καλή τους τύχη είναι και τα μόνα απαραίτητα προσόντα το μόνο απαραίτητο εισιτήριο για την επιτυχία.Μη φανταστείτε όμως πως σεναριογράφος και σκηνοθέτης τα βάζουν μόνο με τα θηρία...μερίδιο ευθύνης δίνουν και στον καταναλωτή ή καλύτερα το θύμα διότι κι αυτός τα ίδια που θέλουν οι θύτες του θέλει απλά δεν έχει τα "κότσια" να τα κυνηγήσει από ένα γραφείο και περιμένει να του τα σερβίρουν στο πιάτο...έχουμε λοιπόν άλλο ένα χαρακτηριστικό της Αμερικανικής ζωής εκτός από την απληστία για το κυνήγι του χρήματος έχουμε την αφέλεια γύρω από την εύκολη απόκτηση του μέσω τηλεφωνικών συναλλαγών.

Χρήμα που σου έρχεται ενώ εσύ κάθεσαι σπίτι και ακούς τον χρηματιστή σου,γίνεσαι πλούσιος για λίγα λεπτά και σε λίγη ώρα ξαναγίνεσαι φτωχός ενώ το πραγματικό ρευστό έχει καταλήξει στη τσέπη του χρηματιστή,αυτό είναι και όλο το κόλπο!Πανηγυρισμοί με λίτρα ποτό,με κάθε είδους διεγερτικά,με κάθε είδους ναρκωτικό και με ζωώδες σεξ σε σημείο αηδίας.Ο διάβολος φοράει αρμάνι και οδηγεί Φεράρι.Και ναι μεν ο θεατής έχει βουτήξει στην κόλαση αλλά σε μια κόλαση την οποία η κάμερα του μεγάλου Μάρτιν την κάνει να μοιάζει μ'ένα αποκρουστικά γελοίο πάρτυ.Αν θέλαμε να παραλληλίσουμε τον Λύκο με κάποια άλλη ταινία του σκηνοθέτη αυτή θα ήταν ΤΑ ΚΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ κυρίως ως προς τον τρόπο αφήγησης και το πάγωμα των πλάνων.Μόνο που αντί για την Ιταλική Μαφία και τους βίαιους γκανγκστερς που ανοίγουν κεφάλια,πυροβολούν και μαχαιρώνουν εδώ οι αδίστακτοι εγκληματίες "σκοτώνουν" με το δολάριο και δεν προλαβαίνουν να γεράσουν όχι από τις σφαίρες αλλά από τις καταχρήσεις τους.Δεν υπάρχει ταβάνι στις απαιτήσεις δεν υπάρχει τερματισμός,στην ουσία δεν υπάρχει στόχος...κι άλλο κι άλλο..κανένας δεν είναι ευτυχισμένος γι'αυτό και χωρίς τα βοηθήματα του είναι ένα θλιβερό κουρέλι.

Ο ρυθμός του πρώτου μέρους είναι καταιγιστικός όσο γρήγοροι είναι και οι ρυθμοί των συναλλαγών δηλαδή,απλά ο Σκορσέζε είναι μάγος και το παιχνίδι το ξέρει,ο Μπέλφορντ είναι ένας άλλος ΣΗΜΑΔΕΜΕΝΟΣ νομίζει πως ο κόσμος είναι δικός του,προκαλεί,χλευάζει, επιδεικνύει, νοιώθει Θεός και για κάποιους είναι.Ο ρυθμός πέφτει όμως προς το τέλος του δευτέρου μέρους και ίσως εκεί χρειαζόταν μία μείωση της τάξεως των 20 λεπτών από την άλλη βέβαια μπορεί αυτό να έγινε και σκόπιμα για να περάσει καλύτερα η εξουθένωση του ήρωα.Ο ΛΥΚΟΣ μπορεί να μην είναι μια ταινία που μας αφήνει άφωνους με το θέμα της,είναι όμως καλογυρισμένη,στο μεγαλύτερο μέρος της καλογραμμένη και φυσικά με καλές ερμηνείες απ'όλους και ειδικά από τον Τζόνα Χίλ που υποδύεται το δεξί χέρι του Μπέλφορντ  .Η μουσική βέβαια δηλώνει πάλι παρούσα με τα καταπληκτικά τραγούδια που διαλέγει ο σκηνοθέτης και τα κολλάει υπέροχα στις κατάλληλες σκηνές.

Ασφαλώς και έχουμε δει καλύτερες ταινίες από τα χέρια του Σκορσέζε αλλά ταινία γύρω από τη ζούγκλα του χρηματιστηρίου τόσο έξυπνα γυρισμένη και με τόσο αδίστακτα χιουμοριστική ματιά δεν βλέπουμε συχνά και μόνο γι'αυτό ο ΛΥΚΟΣ πιθανότατα να θεωρηθεί στο μέλλον ένα από τα καλύτερα φιλμ του είδους

 

Καλή Διασκέδαση

 

Χορηγίες Επικοινωνίας

"Κάλλιο πέντε και στο χέρι..." από τις 27 Οκτωβρίου στο Από Κοινού Θέατρο

"Κάλλιο πέντε και στο χέρι..."-ΑΝΑ-ΘΕΩΡΗΣΗ ΜΕΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ-Πρεμιέρα Παρασκευή 27 Οκτωβρίου στο θέατρο Από Κοινού Οι πέντε ύποπτοι για την επιτυχία του καλοκαιριού στο θέατρο Από Κοινού: Ελένη Γερασιμίδου, Αντώνης Ξένος, Άκης…
Readmore

Πρόσφατες ηχογραφημένες εκπομπές

  • Login Form

L

o

g

i

n