New Page 1

   

 

ΟΜΑΡ (OMAR) - 2013

Σκηνοθεσία : Χανί Αμπού-Ασάντ

Πρωταγωνιστούν : Άνταμ Μπακρί, Λιμ Λουμπανί, Γουαλίντ Ζουάιτερ

Ο Παλαιστίνιος Ομάρ προκειμένου να συναντήσει τους φίλους του αλλά και την Νάντια την κοπέλα που αγαπά σκαρφαλώνει το τείχος με κίνδυνο να φάει σφαίρα απο τις δυνάμεις κατοχής.Ο κίνδυνος αυτός όμως δεν είναι αρκετός για να τον σταματήσει γιατί εκτός απο τον μεγάλο έρωτα υπάρχει και η ιερή υποχρέωση του αγώνα για την ελευθερία της πατρίδας του.Μαζί με τους δύο κολλητούς του (ένας εκ των οποίων είναι και ο αδελφός της Νάντια)οργανώνουν μια παράτολμη επιχείρηση η οποία όμως θα οδηγήσει στη σύλληψη του Ομάρ απο τους Ισραηλινούς.

Ο σκηνοθέτης Χανί Αμπού-Ασάντ έγινε ευρύτερα γνωστός με το πολυβραβευμένο και υποψήφιο για όσκαρ καλύτερης ταινίας Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΤΩΡΑ, ο Ομάρ του επίσης υποψήφιος για το ίδιο όσκαρ πάλι δεν κατάφερε να πάρει το αγαλματάκι αλλά αν μη τι άλλο μας έδειξε πως έχουμε να κάνουμε μ'έναν ικανότατο κινηματογραφιστή που γύρισε μια συγκλονιστική ταινία.Μια ιστορία έρωτα, αντίστασης,φιλίας, προδοσίας....ναι τόσο απλά.Η καταματωμένη Παλαιστίνη είναι ο καμβάς αλλά ο φακός και το σενάριο επικεντρώνονται κυρίως στις ανθρώπινες σχέσεις κάτω απο φοβερές δοκιμασίες.Δεν έχουμε να κάνουμε με άλλη μια σπουδή πάνω στο Παλαιστινιακό ζήτημα άλλωστε η αγάπη, η αφοσίωση, η φιλία ,η προδοσία, το θάρρος ή η δειλία υπάρχουν σε όλους τους λαούς.Ο Ασάντ δεν κάνει μαθήματα ιστορίας, προσπαθεί να γυρίσει ένα θρίλερ ή ένα σύγχρονο νουάρ Μέσης Ανατολής, με τη διαφορά πως στο νουάρ αυτό δεν υπάρχουν σκοτεινά πλάνα, τσιγάρα,αλκοόλ και ατάκες δηλητήριο, τα περισσότερα γυρίσματα είναι σε ανοιχτούς χώρους με τον ήλιο να καίει τα πάντα.Οι ήρωες όπως σε όλα τα καλά νουάρ φυσικά είναι καταραμένοι,απο την ώρα που γεννήθηκαν μάλιστα αφου καλούνται απο μικρή ηλικία να προετοιμάζονται για τον θάνατο σε μάχη,γίνονται σκληροί αλλά πάντα υπάρχει χώρος για φιλία και έρωτα.Πόσο μπορεί όμως το πατριωτικό καθήκον να συνυπάρξει εύκολα με τα δύο παραπάνω αισθήματα.Μπορείς να προδώσεις φίλο και ιδανικά για χάρη της αγάπης?Μπορείς να ξεγελάσεις τους εκβιαστές σου και να γλυτώσεις όταν ένας θανατηφόρος κύκλος κλείνει γύρω σου όλο και πιο ασφυκτικά?Η φιλία και η εμπιστοσύνη πόσο εύκολα δηλητηριάζονται από την καχυποψία.

Τα πάντα στον ΟΜΑΡ από την αρχή μέχρι το τέλος λειτουργούν άψογα, οι ερμηνείες  των ηθοποιών απόλυτα πειστικές και γεμάτες δύναμη, το σενάριο καλοδομημένο χωρίς το παραμικρό κενό και με πολύ πετυχημένο χτίσιμο αληθοφανέστατων χαρακτήρων και η αφήγηση σκέτο σεμινάριο πάνω στο πως πρέπει να γυρίζεται ένα ρεαλιστικό θρίλερ χωρίς τα πλαδαρά εφέ των υπολογιστών και τους υπερήρωες που καταλήγουν να μοιάζουν με κινούμενα σχέδια απο την υπερβολή.Ώρες ώρες ο θεατής δεν είναι σίγουρος αν οι ηθοποιοί υπακούν στην κάμερα ή το αντίστροφο.Το φιλμ σε αιχμαλωτίζει όπως αιχμαλωτίζουν οι Ισραηλινοί τον Ομάρ, έρχεσαι θες δεν θές στη θέση του και βασανίζεσαι σχεδόν όπως κι εκείνος...τι θα έκανες σε ανάλογη περίπτωση?Ένα απο τα βασικά ατού της ταινίας είναι πως οι χαρακτήρες της έχουν αδυναμίες τις οποίες δεν διστάζουν να βγάλουν στη φόρα,όσο κι αν πλανάται η καχυποψία και η αμφιβολία, όσο κι αν ταράσσονται οι δεσμοί, κανείς δεν μένει ψύχραιμος ή ψυχρά σιωπηλός,οι εντάσεις βγαίνουν σε μηδενικό χρόνο στην επιφάνεια,περισσότερο κυριαρχεί το συναίσθημα παρά η λογική, αλλά και τι λογική να υπάρξει τώρα πια στα κατεχόμενα.Μεταξύ πρωταγωνιστών και θεατή δεν υπάρχει απόσταση,μπορεί μεν η Παλαιστινιακή καθημερινότητα να είναι ιδιαίτερη και ξένη στη δική μας αλλά οι ήρωες του φιλμ μ'ένα μαγικό τρόπο γίνονται οικείοι.Ο Ομάρ παλεύει με τη μοίρα του,παλεύει με τον εαυτό του κι ο αγώνας μοιάζει άνισος, το τείχος τώρα πια δεν υπάρχει μόνο στα χώματα της πατρίδας του αλλά έχει υψωθεί και μέσα του και δεν μπορεί να το σκαρφαλώσει καθόλου εύκολα για τον απλούστατο λόγο πως δεν ξέρει σε ποιά ακριβώς πλευρά θα βρεθεί.

Η σχέση Ομάρ-Νάντια στο κομμάτι "γλώσσα του σώματος" και "έκφραση προσώπων" αποτυπώνεται εξαίσια στο πανί και ο ερωτάς τους είναι απο αυτούς για τους οποίους το σύγχρονο σινεμά μπορεί να αισθάνεται περήφανο,οι κινηματογραφικοί κανόνες αλλάζουν και φυσικά το Παλαιστινιακό σινεμά δεν μπορεί να μοιάσει στο παλιό Χόλλυγουντ ,οπότε χρειάζεται κάτι φρέσκο αλλά κυρίως αληθινό για να σταθεί άξια σένα χώρο στον οποίον δεν έχει παρελθόν....η γεμάτη νεύρο σκηνοθεσία του Ασάντ έφερε έναν ήρωα στην οθόνη τον οποίο θα μνημονεύουμε κάθε φορά που θα μιλάμε για τα καλά θρίλερ των τελευταίων ετών και ο Ομάρ είναι ένα απο τα καλύτερα γιατί δεν σε καθηλώνει απλά αλλά σε συγκινεί κιόλας ,θα τολμήσω να γίνω ιερόσυλος και να χαρακτηρίσω τον Ομάρ,τηρουμένων των αναλογιών βέβαια,σαν μιά μικρή Παλαιστινιακή CASABLANCA

Ένα τέτοιο ψηφιδωτό συναισθημάτων και καταστάσεων είναι κάτι που έχει ανάγκη ο  κινηματογράφος,πολύ σπάνια ο εξαιρετικά γρήγορος ρυθμός μπορεί να βαδίσει  χέρι-χέρι με την ενδελεχή μελέτη ανθρώπινων χαρακτήρων τόσο καλά, πολύ σπάνια ο βομβαρδισμός διαλόγων γίνεται πιο οδυνηρός κι απο το τραύμα της σφαίρας.Ο Ομάρ είναι κατάλληλος ακόμα και γι'αυτούς που αγαπούν τις καλές ταινίες περιπέτειας γι'αυτό είναι τόσο σπουδαίος, δεν αφήνει κανένα είδος κινηματογραφόφιλου παραπονεμένο.

Μη το χάσετε!!!!!

Χορηγίες Επικοινωνίας

"Κάλλιο πέντε και στο χέρι..." από τις 27 Οκτωβρίου στο Από Κοινού Θέατρο

"Κάλλιο πέντε και στο χέρι..."ΑΝΑ-ΘΕΩΡΗΣΗ ΜΕΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣΠρεμιέρα Παρασκευή 27 Οκτωβρίου στο θέατρο Από Κοινού Οι πέντε ύποπτοι για την επιτυχία του καλοκαιριού στο θέατρο Από Κοινού: Ελένη Γερασιμίδου, Αντώνης Ξένος, Άκης…
Readmore
Check In! (Επιτέλους...) Για Δεύτερη χρονιά-Παρασκευή & Σάββατο 21.00

Check In! (Επιτέλους...) Για Δεύτερη χρονιά-Παρασκευή & Σάββατο 21.00

Μετά από μια σεζόν επιτυχίας! Περιπλανήθηκαν αρκετά το καλοκαίρι αλλά.....επανήλθαν!!! Κλυταιμνήστρα, Μήδεια, Ωραία Ελένη, Αντιγόνη επέστρεψαν για Check In! (Επιτέλους...). Για δεύτερη συνεχή σεζόν στο Τόπος Αλλού! Για μας που…
Readmore

Πρόσφατες ηχογραφημένες εκπομπές

powered ByGiro.com

P

l

a

y

e

r

  • Login Form

L

o

g

i

n