Michael Kiwanuka : Kiwanuka (2019)

Label : Polydor - Interscope

 

Το δύσκολο άλμπουμ για κάποιον καλλιτέχνη του οποίου το ντεμπούτο αφήνει πολλές υποσχέσεις συνήθως λένε πως είναι το δεύτερο. Για τον Michael Kiwanuka μπορεί και να μην έχει έρθει ακόμα η ώρα για το "δύσκολο" άλμπουμ, οι καιροί έχουν αλλάξει, κομήτες έρχονται και φεύγουν, καλλιτέχνες θεοποιούνται την Κυριακή για να αποκαθηλωθούν την Δευτέρα, και ο βομβαρδισμός με τα κάθε είδους φαινόμενα συνεχίζεται.

Το ευχάριστο είναι ότι ο φίλος μας από το Muswell Hill δεν μοιάζει να δίνει φράγκο για όλα αυτά και συνεχίζει να ακολουθεί την άκρως ενδιαφέρουσα πορεία που ξεκίνησε. Οι ήρωές του παραμένουν πάνω κάτω οι ίδιοι (κυρίως από τον χώρο της σόουλ) αλλά όλο και κάποιοι καινούργιοι θα έρθουν να προστεθούν σε κάθε του δουλειά. Πάρτε παράδειγμα το You Ain't The Problem που ξεκινά με calypso-afro κρουστά για να μετατραπεί σε μια Norman Whietfield έκρηξη και τελικά καταλήγει σε μία soul funk Stax ιεροτελεστία.

Τα μπερδέματα συνεχίζονται και όσοι τον αμφισβητούν ακόμα θα λιγοστεύουν, το indie - groove του Rolling μας μαχαιρώνει πισώπλατα και παίζει με το μυαλό μας, κι εδώ φαίνεται πως συμμετοχή έχει και ο Danger Mouse που έχει κάνει την παραγωγή. Το I've Been Dazed μπλέκει τις όμορφες ροκ μπαλάντες της δεκαετίας του 70 με την Spiritualized αισθητική και το μοντέρνο gospel...υπέροχο!!!

Με το Piano Joint έρχεται η στιγμή που ο Kiwanuka θα μας θυμίσει το πόσο λατρεύει τον Marvin Gaye και το Whats Going On, από τα πιο ατμοσφαιρικά και motown - συμφωνικά τραγούδια που έχει γράψει, όσο για το Living In Denial εκεί αγκαλιάζει τρυφερά τόσο τον ήχο της Motown αλλά και αυτόν της Φιλαδέλφεια και δε νομίζω να ξέρετε πολλούς σόουλ καλλιτέχνες των ημερών μας που μπορούν να καταφέρουν κάτι τέτοιo. Και πάμε και στην πιο Curtis Mayfield στιγμή του άλμπουμ το Hero, και θα γίνω απόλυτα σαφής ο Kiwanuka δεν αντιγράφει, προσκυνά και σέβεται.

Ο Marvin Gaye επανέρχεται στο Hard To Say Goodbye αλλά νομίζεις πως η μπάντα που τον συνοδεύει είναι οι Funkadelic λίγο πιο νωχελικοί. Τα break beats στο Final Days παραδίδουν μαθήματα για το πως θα μπορούσε να γραφτεί ένα πραγματικά μοντέρνο σόουλ κομμάτι. To Solid Ground ξεκινά με σταθερά Massive Attack βήματα, σκοτεινό, λιτό και απειλητικό και καταλήγει στον Μαύρο Μωυσή Isaaac Hayes. Ωραιότερος αποχαιρετισμός από το Light δεν θα μπορούσε να υπάρξει, σίγουρα ένα τραγούδι που θα ήθελε πάρα πολύ να έχει γράψει ο Terry Callier, άλλη μία υπόκλιση στην παραγωγή και στην ενορχήστρωση.

Θα έχετε καταλάβει ήδη ότι θεωρώ το Kiwanuka ένα από τα αγαπημένα μου άλμπουμς για το 2019

Περισσότερες ακροάσεις παρακάτω

https://www.youtube.com/watch?v=2yEeF65NnyI&list=PLZkSvFy8YBkhmIIjhzV-SREcRlh4wl-1C

 

 

Χορηγίες Επικοινωνίας

  • Login Form

L

o

g

i

n